Ons team

Heb je vragen, suggesties of klachten?
Ons team staat klaar om je te helpen!
P.S. complimenten zijn ook altijd welkom. ;)

 

Heb je een vraag?
Bekijk de meest gestelde vragen en vind je antwoord.

Voor mijn bestelling

Voor mijn bestelling

Vragen over de kwaliteit van mijn foto's

Hoe weet ik of mijn foto's goed genoeg zijn?

Als een foto een te lage resolutie heeft om een kwalitatief product af te leveren, dan verschijnt er een waarschuwing tijdens het aanmaken van je product. Er staat dan een kleine driehoek met een uitroepteken op je foto Waarschuwing. Als je resolutie voldoende is, krijg je deze niet te zien.

Foto's met een waarschuwing kunnen er goed uitzien in het voorbeeld op je scherm, maar worden wazig en gepixeld als ze worden uitvergroot en geprint.

Wil je de resolutie van je foto controleren? Ga dan naar 'Mijn account' en selecteer 'Mijn Foto's'. Selecteer de foto en klik op het info-icoon Informatie rechts bovenaan. Hier vind je de bestandsgrootte en het afdrukformaat.

In de volgende tabel vind je een overzicht van de minimale resoluties:

Foto's Minimum resolutie
Hoogte (in pixels) Breedte (in pixels)
9 x 12/13 cm 768 1152
10 x 14/15 cm 768 1152
11 x 15/17 cm 845 1268
13 x 17/19 cm 900 1350
Posters & Foto op canvas Minimum resolutie
Hoogte (in pixels) Breedte (in pixels)
20 x 27/30 cm 709 1063
30 x 40 cm 992 1321
40 x 40/53/60 cm 1134 1701
50 x 66/70 cm 1417 1983
60 x 80/90 cm 1701 2251
70 x 93/105 cm 1984 2976
80 x 106/120 cm 2268 3402
90 x 120 cm 2551 3402
Fotoboeken, Kaartjes, Kalenders, Cadeau - ideeën
Wanneer je een fotoproduct aanmaakt, krijg je een waarschuwing wanneer jouw afbeelding een te lage resolutie heeft.

Waarom moeten mijn foto's in sRGB en niet in CMYK zijn?

Het fotoprogramma werkt alleen met JPEG-bestanden met een sRGB kleurprofiel. Zo behoud je de kleurechtheid en scherpte van je foto.

Hoeveel pixels moet mijn foto zijn?

Voor een goede afdruk moet je foto van goede kwaliteit zijn. Benader het aantal pixels in het overzicht zodat je foto's worden afgedrukt in de best mogelijke kwaliteit.

Vragen over betaling

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Bestellingen betaal je met iDeal, Paypal, Visa, MasterCard of Klarna. Gemakkelijk en veilig. Lees hier meer over betaalmogelijkheden.

Is mijn betaling veilig?

De volledige betaling wordt behandeld door Ogone dat gespecialiseerd is in veilige betalingstranscaties. Je gegevens worden met encryptie doorgestuurd om een veilige transactie te garanderen. Je creditcardgegevens worden niet op onze servers bewaard en we garanderen je een 100% veilige betaling.

Vragen over actiecodes

Hoe gebruik ik een actiecode?

Ga naar het winkelmandje als je product klaar is. Het invoerveld voor de actiecode vind je onder je gemaakte product. Vul je code in en klik op 'Pas code toe' om de actiecode te activeren. De korting wordt nu van het totaalbedrag afgetrokken. Per bestelling kan je 1 actiecode tegelijk toepassen.

Hier geef je jouw actiecode in

Wat moet ik doen als de code niet werkt?

Elke code werkt volgens bepaalde voorwaarden. De actiecode is alleen geldig voor de producten en de hoeveelheden die vermeld staan in de actie. Per bestelling kan je 1 actiecode tegelijk toepassen. Bij elke actie staat de geldigheidsdatum vermeld. Sommige codes werken alleen op onze partnerwebsites en anderen alleen op onze website. Sommige codes zijn alleen geldig voor nieuwe klanten of kunnen slechts één keer gebruikt worden. Je vindt alle de informatie over deze specificaties terug in de voorwaarden onderaan elke e-mail, landingspagina of advertentie met een actiecode.

Kan ik de actiecode nog gebruiken nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?

Een bestelling wordt niet meer worden aangepast als deze is bevestigd. Ook niet voor een actiecode. In sommige gevallen kan je de actiecode gebruiken voor een volgende bestelling. Hou hierbij rekening met de einddatum van de actie.

Kan ik meerdere actiecodes gebruiken?

Nee. Je kunt slechts één code per bestelling gebruiken.

Een technisch probleem: wat kan ik doen?

Je hebt een (technisch) probleem? Geen paniek! We helpen je graag. Maak een screenshot waarop de foutmelding of het probleem is te zien, zodat we je snel kunnen helpen. Stuur dit naar onze klantenservice via service@webprint.nl

Beschrijf je probleem zo uitgebreid mogelijk. Denk daarbij aan bijvoorbeeld:

  • Type computer: PC, Apple, persoonlijke -of bedrijfscomputer, etc.
  • Besturingssysteem van jouw computer: Windows, Mac OSX, Linux, etc.
  • De gebruikte browser en versie: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Chrome, etc.

We doen er alles aan om je zo snel mogelijk verder te helpen. Als je ons liever persoonlijk spreekt, bel dan met 0541 - 200 700.

Hoe werkt de automatische kleurencorrectie?

Afbeeldingen worden automatisch op kleur gecorrigeerd, tenzij je deze optie in jouw account uitvinkt. In de volgende gevallen kun je de kleurencorrectie beter uitschakelen:

  • Zwart-wit foto’s
  • Foto’s die reeds zijn bewerkt.
  • Professionele shoots door een fotograaf.
  • Foto’s met zeer sterk of zwak contrast, foto’s gemaakt in de sneeuw, nachtfoto’s, etc.
Na mijn bestelling

Na mijn bestelling

Nieuwe website: bekijk de veelgestelde vragen

Kan ik mijn bestelling nog aanpassen?

Jouw geplaatste online bestelling kan niet meer worden aanpast. Als jouw bestelling is gevalideerd en geaccepteerd, wordt jouw product direct in productie genomen. Zo houden we de levertijd zo kort mogelijk. Het aanpassen van aantallen, toevoegen of wijzigen van een tekst of toepassen van een actiecode is dan niet meer mogelijk.

Vragen over de levering

Wat als ik slechts een deel van mijn bestelling heb ontvangen?

Producten die klaar zijn worden direct opgestuurd, zodat je ze zo snel mogelijk in huis hebt. Levertijden van producten verschillen, waardoor gecombineerde bestellingen in meerdere delen worden verzonden. Producten zoals fotoboeken en wanddecoratie hebben een langer productieproces, waardoor ze de levertijd verlengen.

Waar vind ik de productie- en levertijden terug?

Op elke productpagina vind je onder 'levering' meer informatie over de specifieke productie- en levertijd voor een bepaald product.

Verpakking en levering

Wat moet ik doen als ik me heb vergist in het leveringsadres?

Je kan jouw bestelling niet meer aanpassen nadat je deze naar ons hebt verzonden. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Als jouw bestelling nog niet is verzonden, proberen wij het adres alsnog aan te passen.

Vragen over verzending

Je ontvangt een bevestigingsmail zodra je bestelling klaar en verzonden is. In deze e-mail staat een link die je doorverwijst naar de website van de bezorgdienst (indien je bestelling over een track-and-trace nummer beschikt). Op deze manier volg je de bestelling.

Kleine paketten worden zonder track-and-trace verzonden.

Vragen over kwaliteit

Is er een verschil tussen de printkwaliteit van mijn product en wat ik zie op het scherm?

Je product wordt aangemaakt zoals jij het hebt doorgegeven. Hou er rekening mee dat computerschermen thuis meestal niet worden gekalibreerd, waardoor de printkwaliteit beter is dan wat je computerscherm weergeeft. Er wordt een automatische kleurencorrectie toegepast om je foto’s te verbeteren. Als je dit niet wil, kun je deze optie in je profiel (op je account) uitvinken. De foto’s worden dan zonder kleurencorrectie afgedrukt.

Waarom ontvang ik mijn foto’s in verschillende formaten?

Standaard foto's worden altijd verwerkt in hun oorspronkelijke beeldverhouding. Dit betekent dat de hoogte van het gekozen formaat steeds hetzelfde is, maar de lengte van de foto afhankelijk is van jouw originele bestand. Er wordt niets aan de lengte van de foto gewijzigd en je foto wordt afgedrukt zoals jij het wil.

Klassieke Foto's worden steeds verwerkt in een vaste beeldverhouding, Bijvoorbeeld 10 x 15 cm. Afdrukken hebben hierbij altijd hetzelfde formaat, ongeacht de verhouding van het oorspronkelijk bestand. Hou er bij bijvoorbeeld vierkante of panorama afmetingen rekening mee dat een deel van de afbeelding verloren gaat als je voor klassieke prints kiest.

Belangrijke opmerking:

Na het selecteren van jouw foto’s, zie je direct of het volledig beeld op de foto wordt afgedrukt. Dubbelklik op de foto om te zien of er beeld wegvalt (bij klassieke foto’s).

Wat als mijn product een fout bevat?

Wanneer je niet 100% tevreden bent over je bestelling, doen we alles om je te helpen. Stuur een mailtje naar onze klantenservice via service@webprint.nl onder vermelding van het bestelnummer. Vermeld om welk product het gaat en stuur ons een foto die het probleem duidelijk maakt.

Onze klantenservice helpt je zo snel mogelijk verder. Kijk hier voor meer informatie over onze niet goed geld terug garantie

Opmerkingen:

  • Bij alle producten bestaat een foutenmarge (precisie van machines, technische beperkingen) tussen het gerealiseerde product en wat te zien is op het scherm. Plaats jouw foto correct binnen de lijnen en hou rekening met voldoende marge voor tekst (zeker 0.3 mm).
  • Controleer de toegevoegde teksten in jouw producten om taalfouten te voorkomen.
  • Gebruik de tab “Voorbeeld” (bovenaan het fotoprogramma) voordat je besteld om jouw product te controleren.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen?

Hoe volg ik mijn bestelling?

Als je bestelling is geplaatst, krijg je een mail met het volgnummer van je bestelling. Daarnaast ontvang je een link waarmee je jouw bestelling volgt.

Kleine pakketjes en foto's worden verzonden zonder trackingsysteem. De gemiddelde levertijd is 2 tot 5 dagen.

Andere vragen

Andere vragen

Nieuwe website: bekijk de veelgestelde vragen

Nieuw fotoprogramma? Bekijk de instructievideo's

Hoe maak ik een fotoboek, fotocadeau, etc.?

Je stelt zelf snel en gemakkelijk jouw gepersonaliseerd product samen in ons online fotoprogramma. Leer het programma kennen in onze instructiefilmpjes

Wil je graag een grote hoeveelheid van een product bestellen?

Stuur een e-mail met je vraag naar service@webprint.nl of bel met 0541 - 200 -700.

Ben je op zoek naar een samenwerking?

Stuur een e-mail met je vraag naar service@webprint.nl en we bekijken je aanvraag zo snel mogelijk.