Veelgestelde vragen

Help jezelf of vraag het ons

Leuk dat je een bezoekje brengt aan onze website. Om je snel op weg te helpen, zijn onderstaande veelgestelde vragen alvast voor je beantwoord. Daarnaast lopen we in instructievideo's met je door ons online fotoprogramma. Als je een andere vraag hebt, zitten we voor je klaar. Samen maken we het onvergetelijk!

Mijn account

Kan ik mijn inloggegevens wijzigen?
Ja, dit doe je in je account. Klik rechtsboven op het middelste icoon (het poppetje), log in met je bestaande accountgegevens, ga naar “Mijn profiel” en pas vervolgens je gegevens aan.
Waar vind ik mijn eerder geüploade afbeeldingen?
Een overzicht van je eerder opgeslagen foto’s vind je terug in je account bij “Mijn foto’s”. Het is wel belangrijk dat je de foto's opslaat onder "mijn foto's", foto's die hier niet worden opgeslagen kun je hier ook niet terugvinden. Om naar "Mijn foto's" te gaan klik je rechtsboven op het middelste icoon (het poppetje), log in met je bestaande accountgegevens en ga naar “Mijn foto’s”.
Waar vind ik mijn shoptegoed?
Je shoptegoed kun je terugvinden in 'mijn account'.
Zijn mijn vouchers of cadeaubonnen nog geldig?
Controleer de voorwaarden op je voucher of cadeaubon goed om te zien tot welke datum de voucher of cadeaubon geldig is. De aangegeven datum is de uiterste datum waarop je de voucher of cadeaubon kunt verzilveren.
Hoe kan ik de status van een bestelling bekijken?
Een overzicht van je bestellingen en de status van je bestellingen vind je terug in je account bij “Mijn bestellingen”. Klik hiervoor rechtsboven op het middelste icoon (het poppetje), log in met je bestaande accountgegevens en ga naar “Mijn bestellingen”.

Online fotoprogramma

Hoe kan ik fotoproducten bestellen?
Bekijk de instructievideo’s waarin je stapsgewijs door het fotoprogramma loopt en leert hoe het bestellen met ons fotoprogramma werkt.
Kan ik mijn fotoproducten uitsluitend maken met foto’s vanuit mijn account?
Nee, je uploadt je foto’s ook gemakkelijk vanuit je account van Facebook, Instagram, Google of Flickr. Voor meer informatie bekijk de instructievideo’s.
Vanaf welke apparaten kan ik mijn fotoproducten maken?
Je maakt en bestelt je fotoproducten gemakkelijk en snel met je computer, je smartphone of je tablet.

Fotoboeken

Waar vind ik mijn eerder gemaakte fotoboeken?
Je eerder bestelde fotoboeken vind je terug in je account. Deze projecten vind je terug door rechtsboven op het middelste icoon (het poppetje) te klikken, in te loggen met je bestaande accountgegevens en vervolgens naar “Mijn bestellingen” of “Mijn producten” te gaan.
Kan ik mijn eerder gemaakte fotoboeken nogmaals bestellen?
Ja, eerder gemaakte fotoboeken kun je gemakkelijk nogmaals bestellen. Ga naar "Mijn account" en vervolgens naar je bestelde producten. Door op het potlloodje te klikken ga je naar je fotoboek en kun je deze indien gewenst aanpassen en opnieuw bestellen.
Kan ik mijn eerder gemaakte fotoboeken nog bewerken voor het bestellen?
Je eerdere gemaakte fotoboeken staan in je account. Deze kun je openen in het fotoprogramma en bewerken. Vervolgens kan je je fotoboek opnieuw in je winkelmandje leggen en bestellen.

Fotoafdrukken

Staan mijn eerder geüploade foto’s nog in mijn account?
Foto’s worden na een bestelling niet automatisch opgeslagen. Het opslaan van je foto’s is wel mogelijk, hiervoor ga je naar je account en naar ‘Mijn Foto’s’. Hier kun je vervolgens een fotoalbum aanmaken met je losse fotoafdrukken.
Kan ik ook nieuwe foto’s toevoegen in mijn account?
Ja, je voegt gemakkelijk nieuwe foto’s toe in je account. Hiervoor klik je rechtsboven op het middelste icoon (het poppetje), log je in met je bestaande accountgegevens en ga je naar “Mijn foto’s”. Hier upload je nieuwe foto’s en maak je nieuwe albums aan.

Wanddecoratie

Waar vind ik mijn eerder bestelde wanddecoratie producten?
In je account ga je naar "mijn bestelde producten". Hier vind je de wanddecoratie terug die je eerder hebt besteld. Door op het potloodje te klikken kun je deze wanddecoratie indien gewenst wijzigen en opnieuw bestellen.
Staan mijn foto’s van mijn eerder bestelde wanddecoratie producten nog in mijn account?
Je eerder bestelde wanddecoraties vind je in je account. Je bestelt je wanddecoratie gemakkelijk opnieuw door je eerder geüploade foto’s te gebruiken. De foto’s die je hebt gebruikt voor je eerder gemaakte wanddecoratie producten staan namelijk in je account onder “bestelde producten". Als je je product opslaat vind je deze producten terug onder "mijn producten".

Overige bestelde producten (fotogeschenken/kalenders/agenda’s)

Staan foto’s van mijn eerder bestelde producten nog in mijn account?
Ja, foto’s die je hebt gebruikt voor eerder bestelde producten staan in je account. Een overzicht van je eerder opgeslagen foto’s vind je terug bij “Mijn foto’s”. Klik hiervoor rechtsboven op het middelste icoon (het poppetje), log in met je bestaande accountgegevens en ga vervolgens naar “Mijn foto’s”.
Kan ik mijn eerder gemaakte overige fotoproducten nabestellen?
Ja dit kan, onder mijn bestelde producten vind je alle producten die je eerder hebt besteld. Door op het potloodje te klikken kun je je bestelling opnieuw wijzigen en in je winkelmandje leggen.

Voorwaarden en garantie

Wat moet ik doen bij een klacht?
Je kunt een e-mail sturen naar onze klantenservice. Omschrijf duidelijk de klacht en vermeld hierbij het ordernummer, je naam en adres. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer 0541-200700.
Een klachtenbrief kun je sturen naar:
Webprint
Eektestraat 2A
7575 AP Oldenzaal

Je krijgt binnen 2 werkdagen een ontvangstbevestiging en antwoord over de afhandeling van je klacht. Als je klacht niet naar tevredenheid is opgelost, kun je naar De Geschillencommissie stappen. Lees hier meer over een klacht indienen bij De Geschillencommissie. Wij reageren uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk op uw klacht. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag of via http://www.sgc.nl Tevens kun je jou klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform, dit Europees ODR Platfrom is te bereiken via http://ec.europa.eu/consumers/odr
Wat zijn de geldende algemene voorwaarden?
Bekijk hier de geldendealgemene voorwaarden.
Gepersonaliseerde producten
Webprint levert uitsluitend fotoproducten die naar je eigen wensen (klantspecificaties) geproduceerd worden en duidelijk op jouw persoonlijke behoeften afgestemd zijn. Daarom is er geen wettelijk herroepingrecht van toepassing. Klachten die te maken hebben met de smaak van de klant of klachten vanwege fotobestanden met onvoldoende resolutie of een te hoge compressie worden niet als gebreken beschouwd. Webprint stelt nadrukkelijk vast dat de kwaliteit van de afdrukken in de bestelde producten nooit beter zal kunnen zijn dan mag worden verwacht op basis van hetgeen de opdrachtgever bij het gebruik van de online editor van webprint op zijn computerscherm te zien krijgt.
Heb ik recht op garantie?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Overige vragen

Wat zijn de betaalmethoden?
Bij Webprint kun je betalen met iDeal, PayPal, Visa, MasterCard en Klarna.
Zijn de prijzen inclusief BTW?
Ja, alle prijzen vermeld in onze webwinkel zijn inclusief BTW.
Hoe zet ik de automatische kleurencorrectie uit?
Wanneer je een product bestelt bij Webprint en een foto upload worden de kleuren in deze foto automatisch gecorrigeerd en geoptimaliseerd. Voor foto's die je zelf al bewerkt hebt of zijn bewerkt door de fotograaf raden wij het aan om de automatische kleurencorrectie uit te zetten. Dit doe je door naar "Mijn account" te gaan, vervolgens ga je naar "mijn voorkeuren". Hier kun je het vinkje bij kleurencorrectie uit of weer aan zetten.
Staat jouw vraag er niet tussen?
Heb je hier helaas geen antwoord kunnen vinden op jouw vraag? Dan helpt onze klantenservice je graag. Onze klantenservice is van maandag t/m donderdag telefonisch bereikbaar van 09:00 tot 18:00 en op vrijdag van 09:00 tot 17:00. In het weekend zijn we gesloten. Je kunt ons bereiken op telefoonnummer: 0541200700. Een e-mail sturen mag natuurlijk ook, dit kan naar het e-mailadres: service@webprint.nl

We helpen je graag verder

Heb je nog vragen?

Onze klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar. Wij helpen je graag verder.

Titelregel tekst