Veelgestelde vragen

Help jezelf of vraag het ons

Vernieuwing is altijd even wennen. Om je snel op weg te helpen, zijn onderstaande veelgestelde vragen alvast voor je beantwoord. Daarnaast lopen we in instructievideo's met je door het nieuwe online fotoprogramma. Als je een andere vraag hebt, zitten we voor je klaar. Samen maken we het onvergetelijk!

Mijn account

Kan ik nog inloggen met mijn bestaande gegevens?
Ja, je inloggegevens blijven hetzelfde.
Kan ik mijn inloggegevens wijzigen?
Ja, dit doe je in je account. Klik rechtsboven op het middelste icoon (het poppetje), log in met je bestaande accountgegevens, ga naar “Mijn profiel” en pas vervolgens je gegevens aan.
Waar vind ik mijn eerder geüploade afbeeldingen?
Een overzicht van je eerder opgeslagen foto’s vind je terug in je account bij “Mijn foto’s”. Klik hiervoor rechtsboven op het middelste icoon (het poppetje), log in met je bestaande accountgegevens en ga naar “Mijn foto’s”.
Waar vind ik mijn bestaande cadeaubonnen of shoptegoed?
Als je shoptegoed of cadeaubonnen hebt, zie je dit in je account bij 'mijn voordelen'.
Zijn mijn huidige vouchers nog geldig?
Ja, je huidige vouchers blijven geldig. Controleer de voorwaarden op je voucher goed om te zien tot welke datum de voucher geldig is. De aangegeven datum is de uiterste datum waarop je de voucher kunt verzilveren.
Moet ik zelf iets doen om mijn account over te zetten?
Nee, wij zetten alles automatisch voor je om.
Hoe kan ik de status van een bestelling bekijken?
Een overzicht van je bestellingen en de status van je bestellingen vind je terug in je account bij “Mijn bestellingen”. Klik hiervoor rechtsboven op het middelste icoon (het poppetje), log in met je bestaande accountgegevens en ga naar “Mijn bestellingen”.

Online fotoprogramma’s

Is het online fotoprogramma hetzelfde?
Nee, we hebben nieuwe online fotoprogramma’s. De nieuwe fotoprogramma’s hebben nieuwe mogelijkheden en uitgebreidere functies voor het maken en bestellen van fotoproducten. Voor meer informatie bekijk de instructievideo’s.
Kan ik mijn fotoproducten bestellen zoals ik gewend ben?
Er zijn nieuwe online fotoprogramma’s. Bekijk de instructievideo’s waarin je stapsgewijs door het fotoprogramma loopt en leert hoe het bestellen met het nieuwe fotoprogramma werkt.
Kan ik mijn fotoproducten uitsluitend maken met foto’s vanuit mijn account?
Nee, je uploadt je foto’s ook gemakkelijk vanuit je account van Facebook, Google of Flickr. Voor meer informatie bekijk de instructievideo’s.
Vanaf welke apparaten kan ik mijn fotoproducten maken?
Je maakt en bestelt je fotoproducten gemakkelijk en snel met je computer, je smartphone of je tablet.

Fotoboeken

Waar vind ik mijn eerder gemaakte producten?
Je fotoboek projecten (met uitzondering van het fotoboek S en Magini) staan in je nieuwe account. Deze projecten vind je terug door rechtsboven op het middelste icoon (het poppetje) te klikken, in te loggen met je bestaande accountgegevens en vervolgens naar “Mijn bestellingen” of “Mijn producten” te gaan. Let op: controleer je fotoboek goed als je een fotoboek wilt nabestellen. Er zitten mogelijk kleine wijzigingen in de opmaak van je fotoboek.
Wat gebeurt er met mijn eerder gemaakte fotoboeken?
Je fotoboek projecten zijn automatisch overgezet naar de nieuwe website. Fotoboek projecten van het fotoboek S en Magini zijn niet overgezet. Deze fotoboeken worden niet aangeboden in het nieuwe assortiment, dus deze zijn niet na te bestellen. Let op: controleer je fotoboek goed als je een fotoboek wilt nabestellen. Er zitten mogelijk kleine wijzigingen in de opmaak van je fotoboek die je eventueel moet aanpassen.
Kan ik mijn eerder gemaakte fotoboeken nogmaals bestellen?
Ja, je fotoboek projecten zijn automatisch voor je omgezet. Fotoboek projecten van het fotoboek S en Magini zijn niet overgezet. Deze fotoboeken worden niet aangeboden in het nieuwe assortiment, dus deze zijn niet na te bestellen. Let op: controleer je fotoboek goed als je een fotoboek wilt nabestellen. Er zitten mogelijk kleine wijzigingen in de opmaak van je fotoboek die je eventueel moet aanpassen.
Kan ik mijn eerder gemaakte fotoboeken nog bewerken voor het bestellen?
Je fotoboek projecten (met uitzondering van het fotoboek S en Magini) kun je openen in het nieuwe fotoprogramma. Eerder gemaakte fotoboeken bewerk je zoals je wilt. Er kunnen wel kleine wijzigingen in de opmaak van je fotoboek zitten, die je eventueel moet aanpassen. Controleer je fotoboek dus goed als je wilt nabestellen.
Kan ik mijn fotoboeken online bestellen zoals ik gewend ben, of heb ik hiervoor software nodig?
Je bestelt je fotoboek gewoon online zoals je gewend bent. We hebben zelfs extra opties toegevoegd, zodat je nu ook foto's vanuit je Facebook, Google Photos en Flickr account toevoegt.
Zijn mijn fotoboek vouchers (met een geldigheidsdatum ná 12 oktober 2016) nog te gebruiken?
Ja, je vouchers zijn nog te gebruiken. Controleer goed de voorwaarden op je voucher om te zien tot welke datum de voucher geldig is. De aangegeven datum is de uiterste datum waarop je de voucher kunt verzilveren.
Blijft het aanbod in fotoboeken hetzelfde?
Nee, het assortiment fotoboeken wordt flink uitgebreid. Je kiest vanaf nu uit meer formaten, meer kaftsoorten en een grotere variatie in achtergronden en cliparts.
Heb je een vraag over fotoboeken, maar staat je vraag er niet bij?
Neem contact op met onze klantenservice. We zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 en 21:00 uur en in het weekend tussen 12:30 en 21:00 uur op telefoonnummer 0541 – 200 700 of per mail via service@webprint.nl

Fotoafdrukken

Staan mijn eerder geüploade foto’s nog in mijn account?
Ja, je foto’s zijn beschikbaar zoals je gewend bent. Je eerder opgeslagen foto’s vind je terug in je account bij “Mijn foto’s”. Klik hiervoor rechtsboven op het middelste icoon (het poppetje), log in met je bestaande accountgegevens en ga vervolgens naar “Mijn foto’s”.
Kan ik ook nieuwe foto’s toevoegen in mijn account?
Ja, je voegt gemakkelijk nieuwe foto’s toe in je account. Hiervoor klik je rechtsboven op het middelste icoon (het poppetje), log je in met je bestaande accountgegevens en ga je naar “Mijn foto’s”. Hier upload je nieuwe foto’s en maak je nieuwe albums aan.
Is het aanbod in fotoafdrukken gelijk?
Nee, het assortiment fotoafdrukken is flink uitgebreid met veel extra opties.
Heb je een vraag over fotoafdrukken, maar staat je vraag er niet bij?
Neem contact op met onze klantenservice. We zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 en 21:00 uur en in het weekend tussen 12:30 en 21:00 uur op telefoonnummer 0541 – 200 700 of per mail via service@webprint.nl

Wanddecoratie

Waar vind ik mijn eerder bestelde wanddecoratie producten?
Je eerder bestelde wanddecoraties staan niet in je nieuwe account. Je bestelt je wanddecoratie gemakkelijk opnieuw door je eerder geüploade foto’s te gebruiken. De foto’s die je hebt gebruikt voor je eerder gemaakte wanddecoratie producten staan namelijk in je account onder “Mijn foto’s”.
Staan mijn foto’s van mijn eerder bestelde wanddecoratie producten nog in mijn account?
Ja, je foto’s zijn beschikbaar zoals je gewend bent. Een overzicht van je eerder opgeslagen foto’s vind je in je account bij “Mijn foto’s”. Klik hiervoor rechtsboven op het middelste icoon (het poppetje), log in met je bestaande accountgegevens en ga vervolgens naar “Mijn foto’s”.
Kan ik mijn bestelde wanddecoratie producten (besteld vóór 12 oktober) retourneren als deze niet naar wens zijn?
Ja dit kan. Voor informatie over het retourneren van producten raadpleeg je de algemene voorwaarden.
Is het aanbod in wanddecoratie producten gelijk?
Nee, er zijn allerlei nieuwe opties en variaties aan wanddecoratie producten toegevoegd aan het assortiment. Het is nu zelfs mogelijk om vanaf je smartphone wanddecoratie te bestellen.
Heb je een vraag over wanddecoratie producten, maar staat je vraag er niet bij?
Neem contact op met onze klantenservice. We zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 en 21:00 uur en in het weekend tussen 12:30 en 21:00 uur op telefoonnummer 0541 – 200 700 of per mail via service@webprint.nl

Overige bestelde producten (fotogeschenken/kalenders/agenda’s)

Staan foto’s van mijn eerder bestelde producten nog in mijn account?
Ja, foto’s die je hebt gebruikt voor eerder bestelde producten staan in je account. Een overzicht van je foto’s vind je terug bij “Mijn foto’s”. Klik hiervoor rechtsboven op het middelste icoon (het poppetje), log in met je bestaande accountgegevens en ga vervolgens naar “Mijn foto’s”.
Kan ik andere fotoproducten opnieuw bestellen?
Je kunt eerder gemaakte overige fotoproducten niet nabestellen, maar deze bestel je wel gemakkelijk opnieuw. Dit doe je door naar het gewenste product te gaan op de website en je eerder geüploade foto’s toe te voegen aan je product.
Is het aanbod van de fotoproducten gelijk?
Nee, we hebben een veel ruimer aanbod in fotoproducten. Bekijk de fotocadeausofkalenders en agenda's.
Heb je een vraag over andere fotoproducten, maar staat je vraag er niet bij?
Neem contact op met onze klantenservice. We zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 en 21:00 uur en in het weekend tussen 12:30 en 21:00 uur op telefoonnummer 0541 – 200 700 of per mail via service@webprint.nl

Voorwaarden en garantie

Wat moet ik doen bij een klacht?
Je kunt een e-mail sturen naar onze klantenservice. Omschrijf duidelijk de klacht en vermeld hierbij het ordernummer, je naam en adres. Je kunt natuurlijk ook telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer 0541-200700.
Een klachtenbrief kun je sturen naar:
Webprint
Eektestraat 2A
7575 AP Oldenzaal

Je krijgt binnen 2 werkdagen een ontvangstbevestiging en antwoord over de afhandeling van je klacht. Als je klacht niet naar tevredenheid is opgelost, kun je naar De Geschillencommissie stappen. Lees hier meer over een klacht indienen bij De Geschillencommissie. Wij reageren uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk op uw klacht. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag of via http://www.sgc.nl Tevens kun je jou klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform, dit Europees ODR Platfrom is te bereiken via http://ec.europa.eu/consumers/odr
Wat zijn de geldende algemene voorwaarden?
De algemene voorwaarden blijven gelijk.
Gepersonaliseerde producten
Webprint levert uitsluitend fotoproducten die naar je eigen wensen (klantspecificaties) geproduceerd worden en duidelijk op jouw persoonlijke behoeften afgestemd zijn. Daarom is er geen wettelijk herroepingrecht van toepassing. Klachten die te maken hebben met de smaak van de klant of klachten vanwege fotobestanden met onvoldoende resolutie of een te hoge compressie worden niet als gebreken beschouwd. Webprint stelt nadrukkelijk vast dat de kwaliteit van de afdrukken in de bestelde producten nooit beter zal kunnen zijn dan mag worden verwacht op basis van hetgeen de opdrachtgever bij het gebruik van de online editor van webprint op zijn computerscherm te zien krijgt.
Heb ik recht op garantie?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Overige vragen

Zijn de betaalmethoden veranderd?
Nee, je blijft betalen op de manier die je gewend bent.
Zijn de prijzen inclusief BTW?
Ja, alle prijzen vermeld in onze webwinkel zijn inclusief BTW.

We helpen je graag verder

Heb je nog vragen?

Onze klantenservice staat 7 dagen per week voor je klaar. Wij helpen je graag verder.

Titelregel tekst